Nieuwe promotiecampagne voor christelijke studentenverenigingen: ‘Goedkoper dan een datingsite’

De eindexamens voor middelbare scholieren naderen en dat betekent ook een drukke tijd voor christelijke studentenverenigingen. Nu de examenleerlingen zich oriënteren op het leven na de middelbare school, is het voor de verenigingen absolute prioriteit deze potentiële nieuwe leden te overtuigen van de voordelen van lidmaatschap. Daarvoor start vandaag een gezamenlijke campagne onder het motto: ‘Goedkoper dan een datingsite’.

Het idee voor de actie ontstond toen Folgert van der Staf, Madelief Gezel en Keije van Leer, bestuursleden van respectievelijk Navigators, Ichthus en C.S.F.R, elkaar troffen op een online Dies-receptie. Van Leer: “Op een gegeven moment kwam ons gesprek op het binnenhalen van leden. Allemaal hadden we de ervaring dat we relaties vaak subtiel benoemden om mensen over te halen.” Van der Staf vult aan: “Opeens dacht ik: waarom doen we daar zo geheimzinnig over. Het is toch duidelijk dat een studentenvereniging in de eerste plaats een visvijver is. Daar hoeven we helemaal niet geheimzinnig over te doen.”

Waarom gezamenlijk? Gezel: “Je kunt jezelf wel uitputten in een concurrentieslag met andere verenigingen, maar wij denken dat het zinniger is om studenten die überhaupt nog geen lidmaatschap overwegen, te overtuigen. Uiteindelijk levert ons dat allemaal iets op.”

Op de speciale campagnesite staan verhalen van gelukkige koppels die elkaar vonden op één van de verenigingen. Ook is er een tabel te vinden waarin de kosten van verschillende datingsites staan afgezet tegen de kosten van een studentenvereniging. Om de campagne kracht bij te zetten zijn domeinnamen als fukny-fihs.nl en root.nl opgekocht door de verenigingen. Die domeinnamen linken nu door naar de campagnesite.

Geen van de initiatiefnemers heeft zelf een relatie overgehouden aan hun lidmaatschap. Van Leer: “Daarvoor hebben wij teveel liefde voor onze verenigingen.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.